Sunday, June 27, 2010

meeting with my fav author

last friday aku jumpa ahadiat akashah... kenal tak?? klu xkenal toksah baca :-P...
jumpa dia by appointment actually... wife dia sgt frenly... so, sampai je wife dia yg sambut... cun gila weh bini dia... rambut blonde mata ala2 cam mat saleh tu... body pun maintain lagi walopon dh anak 3...

pastu wife dia jemput masuk opis ahadiat... suker gila aku dpt jumpa ngan ahadiat akashah personally... baru ja aku baca blog merepek dia pagi td... skg dpt jumpa and sembang2 cam dah lama kenal je... hihihi...

btw aku pi ngan laki aku ok...

perbualan sekejap dalam x smpai sejam tuh membuatkan aku lebih kenal dia (kunun la)... he is a very simple person... org seni... nampak simple tp sebenar dalaman depa ni sgt komplikated...dia ckp dia dh malas menulis... xpe2 pelan2... mana tau kot2 thn depan kuar buku baru kan...

at the same time... aku sgt kagum ngan bini dia... wife dia ni la tulang belakang dia... wife dia yg yakin ngan karya2 dia... dia yg komersial kan...wife dia ni graduate bisnes study uitm xsilap aku...so.. mmg ada la ilmu2 bisnes tu kan... ahadiat menulis wife dia komersil kan...dan aku rs wife dia ni sgt2 penyabar org nya...org seni ni kdg2 kita pon susah nk paham kan...:)

masa dok borak2 tu ada gak la dia citer pasal muvie lbs yg dok tgh tayang skg... bukan salah dia citer tu xsama ngan novel... salah director & penulis lakon layar...plus diorg xnak dgr ckp dia sbg penulis skrip asal... xpe lah... dah tayang pon.. dia pun admit ramai follower lbs frust.. tp dia kata sape xbaca novel tu ckp citer tu ok. best. lain org lain pandangan...

astro akan kuarkan lbs the series.. 26 episode... lepas abis citer mertua vs menantu...tp ayu bukan lisa surihani... aku xtny pulak sape jd ayu.. x surprise... hihihi...klu btol2 fans lbs.. xkira sape jd ayu pon kita xkisahkan... asalkan citer tuh menepati citer dlm novel...:)

apa2 pun... ahadiat akashah... u still rocks...wish u all the best

*pic taken by his wife,pn norhayati

laki aku dah kemana2 time nih...:D

No comments: