Friday, December 2, 2011

cerita tentang breastpump

sejak peknen masturah aku dok berkenan kt medela freestyle. tp apakan daya, bajet xcukup. lgpun avent manual yg dibeli masa sarah dulu blom fully utilised. laki aku ckp la kan :(... plus avent tu ada 2 set sparepart. so, gunala sparepart kedua masa masturah. masa merancang2 baby ke-3, aku dh nekad nk beli jugak sebijik. lg excited sbb ada ramai kenkawan yg dok kt uk. kalini apa pun laki aku cakap, aku nk beli jugak. ckp kt dia just fyi je, :D bukan nk mintak permission :P. so, aku pun beli... hehehe... sukerrr...
nak jd citer, aku bersalin 2 mngu awal. tp, mmg dh expect dh sbb seblom ni pun dh 2 kali bersalin awal. lepas bersalin dok relaks ja la. tp sbb dis time czer, lupa plak aku yg aku kena dok spital lama sket drpd bersalin normal. my B sudah engorged. dulu dh balik umah baru engorge. adoiii. pam avent xbawak. medela fs xsampai lagi. uwaaa!!!! sakit beb. so, kitorg pinjam la spital tu punya. omahai! pestaim aku tgk pam susu macam motor kt lab. besaq gila! sib baik lepas skali pam, doc kata dh boleh discaj.
masa kt umah plak, sementara menunggu medela fs aku smpi, aku pakai avent lama. pam ni ok. cuma utk org yg tidaklah mempunyai susu yg melimpah ruah ni kan, mmg sgt la penat mengepam. lenguh leher. 15minit baru dpt 1-2 oz. stress jugak awal2 dulu. xdpt buat stok. baby plak nk menyusu kerap. susah hati klu baby kena jaundice. camna nk bg susu kt dia klu kena admit. dulu masa masturah ada la jugak stok. boleh bwk pi spital bg kat dia. tp Allah Maha Kuasa. dis time xkena admit. kuning dia rendah ja. Alhamdulillah.
selepas itu......




jeng jeng jeng....





brg yg ditunggu pun sampai! yeehaaa! terus bersemangat waja... hahahhaha

setakat harini ada la stok. harap2 cukup la utk dibawa ke nursery nanti. lagi seminggu nk masuk keja... rasa malas yg amatttt... :P

*pics gugel

No comments: