Wednesday, February 16, 2011

progress umah

 entry tertangguh sekian lama....

setelah berserabut kepala otak memikirkan tabung mana nak korek utk extend rumah, kitorg pun dpt la kontraktor nih....quotation paling rendah among all....mbe sbb diorg tgh renovate umah sebelah dan sebelah lagi kot....boleh share2 material...xpe lah...janji murah dan effisyen...xleh nk komen lebih2 sbb blom 100% siap....skg ni dalam 40% kot progress diorg....


initial stage- tgh korek lubang nk pacak tiang

ada 3 lubang....lubang2 ini dikorek oleh pekerja2 indon...gila gagah wak tuh mengorek... tanah ni byk batu... masa kitorg dtg tu, wak tu sensorg je mencangkul...


ini pandangan dari penjuru pagar


yg kat atas tuh lebih kurang 3 4 hari sebelum aku balik kg sbb adik aku nk kawen kan....sekali masa tgh sebok2 kt kg, kontraktor nih call soh tgk umah...so, lepas balik kl, kitorg pun bergegas nk tgk apa la dah jadi kt umah kitorg nih....tp jem punya pasal kt plus hiway, kol 9pm baru sampai kl...apa kes nk melawat tapak projek malam...:P

so, esok nye lepas hantar sarah gi skool....




taraaaa....





tergezut laki aku tgk......dah siap dah dapur aku....:D


dinding je la.....



pandangan dari dalam


2 3 hari lepas tuh....selepas buat 2nd payment, diorg dah nk konkrit slab atas dapur tuh....mende ntah kontraktor tu citer kt aku, brc tak brc...saya xpaham ye......

ni pandangan atas dari bilik belakang  :D


laman belakang tu bukan laman umah aku....laman jiran belakang...giler besaq...cam padang bola....


esok  nya kitorg pi tgk lagi....sbb umah dkt ngan opis kan....lunch je pi tgk umah....sbb xlalu nk lunch dah....duit dah byk kuaq :((


konkrit atas dah siap.....silap aku tak bgtau kontraktor tuh awal2 future planning aku nk buat bilik kt atas tuh...so, besi2 sumer dia dah seal ...x nampak dah....


bila dah siap konkrit tuh....nampak lah bahawa pagaq umah kitorg sgt la dekat ngan slab tuh...org senang2 buleh lompat naik.....kontraktor tu suggest buat tembok lagi 3kaki......pikiaq punya pikiaq....buat la jugak....extra lagi 2k.....:(( 


smlm tgk dah naik dah tembok tuh....gambaq ni laki aku amek...sbb tuh ala2 hampeh....aku xleh kuar keta sbb time tuh tghari rembang.....anak dok lena atas riba......


ni pun dia amek...dekat gila kan pagaq ngan slab tuh.....


tu lubang eksos fan.....


jeng3x....ni gambaq baru pg td......diorg tgh bukak plywood....tingkap ngan pintu belakang sumer dah kena pecah...tp nk pakai balik....hopefully frame xpecah.....xdak bajet dah weiiiii......berangan la nk kc cun....renovate umah punya pasai.....

5 comments:

Me, Myself and I said...

best2!!!!...
tak sabar nk g tgk n jgn lupa jemput aku berhouse warming ek...

amelia shafer said...

brc tu besi yg hg dok nmpk dr bilik atas yg berkotak2 4 segi tu la sayang ooiii...depa buh tu masa nk wat slab n flat roof hg tu la.. awat la tak habaq future plan tu.. kalau dak kan senang.. column tak yah dh pecah utk connect dgn yg lama.. adoiii la...

Eda said...

ainor: insyaAllahhhhh (ikut melodi maher zain)...nak kena kumpul duit balik...hahaha
aqueen: mana la aku tau...aku bukan contractor...tp aku hangguk cam terer ja...ekekekek

Saharuddin Othman said...

salam rohaida,
slalu baca ang punya blog. 1st time nak komen.
eh kau beli rumah under selangor properties yek?? design mcm sama ngan rumah kami la yg kat selayang mulis..
saja la nk tanya .. bapa eh bajet extend ni?? plan balik uk nnti nak buat jugak :)
fr:FIDADC

Eda said...

eh, org uk pun baca blog nih...hihihi...
developer ni keruan jaya..under sngor properties...bpa bajet nt ceq inbox ang kt fb yek...maluuuu....:P