Friday, April 16, 2010

Lagenda Budak Setan...

aduhhh...dengar tajuk pun dah cair....

aku stat baca buku ni masa form 1 kot (dah dekat 20 thn tuh...eh eh eh....xyah nk  cuba2 nak kira umoq aku naa...:P)....klu sape penah baca mesti tau tag nih 'takde duit kecik la'....halololo....detik perkenalan ayu n kasyah masa ayu form 4 kasyah form 5....(nak kata aku jiwang le tuh....ngaku la utk citer nih...mmg aku jiwang abisss.....) itu buku budak setan 1...seblom kuar buku lagenda budak setan tuh...aku kutip sumer citer dari budak setan 1 , 2 & 3....pastu aku beli jugak compilation lagenda budak setan tuh....pastu adik aku pinjam...pastu ilang....pastu dia ganti balik....pastu aku lak bg ilang...skg nih....satu buku pun aku tarak...bila sumer org kecoh citer pasal movie lagenda budak setan nak kuar june nanti...aku sgt ralat...sbb buku aku ilang!!!!! nak beli balik dah xde version lama....version baru pun susah nak dpt......huhuhuhu

dalam tiga-tiga series tuh..budak setan 2 paling best....citer masa kasyah balik dari fresno state dgn bachelor in IT ke komputer ntah....ada degree tp sgt serabai sbb keciwa ayu dah kawin ngan azmi (bf masa depa sekolah sama2 dolu)....pastu ayu pun dah buat plastic surgery sbb laki dia yg saiko (panjang klu nak citer in details nih)....tp kasyah kenal sbb perfume beautiful yg ayu selalu pakai dulu....pastu ayu ilang ingatan la....byk tol dugaan depa 2 nih...

budak setan 3 sedih gak....drama sket la....dapat gak kasyah kawin ngan ayu...tp ayu mati masa bersalin anak sulong depa.....huaaaaaa.sedih siottt.....pastu kasyah jumpa katerina, pompuan cun cam mat saleh....katerina syok gila kt kasyah.....tp kasyah buat dekk...sbb still ingat kt ayu....

pastu ada lak novel katerina.....ada lagi kot lepas tuh....aku dah lost track.....baca 3 buku tu ja.....itu pun dah bertahun2 dulu......klu korg baca review novel ni kat mana2....'cinta agung kasyah'...fullawei...mmg btol lah...aku jiwang?? ye la...ngaku la....utk ayu dan kasyah....


masa aku dgr ada org nak filemkan citer nih....cam xsabaq nak tunggu sapa hero n heroin nya.....kasyah = farid kamil....hmm...ok la kot...ayu = lisa surihani...boleh gak la....ayu lepas plastic surgery = tatau sape....azmi = que haidar...(tp dlm buku azmi cam muka hindustan...hmmm) ...katerina = fazura (cam mat saleh ke...)...

so..jom bulan 6 ni kita serbu tgv, gsc sumer....adakah citer ni sehebat 'lord of the rings'....haha...melampau sgt sangat ke comparison aku...hehehe......

2 comments:

Salwa Hamzah said...

depa ni lagi ker?ni filem david teah ker eda?tapi hubby aku suka lisa surihani tu..sanggup tgk adamaya sbb ada dia..hangin aku...

Eda said...

xsure la david teo ka sapa....tp depa shoot kt local ja rsnya...xdak la fresno state tuh...
mesti laki hg dok perasan dia jadi adam dlm citer tuh...hehehe....