Wednesday, April 14, 2010

7 years ago....

7 years ago....

aku merantau ke kl sorg diri ngan keta pfc aku...dapat offer keje kt gombak....masa mula2 dapat tatau nak accept ke tak...sbb arwah ayah baru sebulan meninggal time tuh...xsampai ati nak tinggal mak sorg2 kt kg...tp time ni aku pon mmg btol2 hopeless....lepas few months amek vss...still xde keje....camne nak bg makan pfc aku tu???....duit vss pun makin kering....hari2 aku tepon member ... tak pun depa yg tepon aku....dpt la aku citer tahap tekanan jiwa aku yg semakin kacau...:p...

sib baik jugak la aku ada sorg member yg sangat baik ati....dia offer aku keje kt company bapak dia...(ke dia xlarat nak dgq aku dok merapu hari2 kot? ..:P)....bapak dia pun sgt baik ati....sanggup amek aku keje kt situ...walopon jauh aku nak travel dr umah aku nak pegi ke bandar perda tuh...aku sgt2 berbesar ati sbb agak gak org nk amek aku keje.....lagipun sapa nak bg mkn pfc tuh...jawab...jawab...jawab.....tq very2 much to melia n ayah dia, tuan haji shafer....jasamu kukenang....muahssss....

7 tahun yg lalu...

masa aku keja kt situ jugak la aku dpt interview kt gombak...ada 2 interview...satu kt bt caves...satu kt gombak....actually,melambak interview aku dpt ...tp haprak....sapa yg haprak...aku ka?? depa ka?? hmm...aku la kot....sbb satu pun xoffer job kt aku....tp sumer interview tu kt penang....xyah la amek cuti lama2 kan....

masa dpt interview kt kl nih...kena la amek cuti....berterus terang ngan bos dan anak bos aku yg sgt supportive tu...aku pun pi la kl sorg2 drive keta wira aeroback aku tu....magik nya...aku dpt 2 2 keja tuh....magik tak??....aku rasa sungguh magik la...dlm byk2 interview....company kl yg bg keja kt aku...awat org penang xmo bagi!!!!

7 years ago....

dilema lagi....nak amek yg mana satu....dilema nak pindah pi kl lagi.....masa dapat 2 2 offer tuh....arwah ayah sakit kt HKL....aku sempat bisik kt telinga ayah...cakap aku dapat keja kt kl.....xde reaksi...tp at least aku sempat bgtau dia finally aku dh dpt keja lain.....tp klu arwah still sihat....mbe dia pun berat hati nak bagi aku pindah kl....positive thinking ... mungkin ada hikmah di sebalik sumer nih.....

tp...aku nak dok kt mana kt kl nanti??? sekali lagi aku bernasib baik...sbb hosmet aku kt ukm dulu mmg tgh cari hosmet baru...tq to hanim, nor & jema....sumer tuh hosmet aku masa ukm dulu....ala2 reunion la kan....ada la tempat aku nak berteduh kt sana nanti....

7 years ago...

dilema nak amek keja yg mana satu...mak soh amek yg kt gombak tuh...tp aku xminat....aku accept yg batu caves....keja seminggu kt sana aku berenti...hehehe...tu la melawan cakap mak lagi kan.....sib baik offer kt gombak still open....so, pada 14 april 2003...aku melangkah masuk ke bmi.....

alhamdulillah sampai harini aku masih disini.....kt sini la aku jumpa jodoh aku ....setelah bertahun2 mencari soulmate ku...kt sini ropanya.....ini lah salah satu hikmah nya.....:p

4 comments:

Me, Myself and I said...

para terakhir tu mcm jiwang plk... hahahaha.. happy 7th anniversary..hahahaa

Salwa Hamzah said...

dah 7 tahun ka?wah hepy annivessary la beb!!

amelia shafer said...

ommak aiihhh...sadis la plak.. ader nama aku sehhhh... sumer dh ok.. dr citer sedih ..sampai bertemu jodoh.. tp yg tak ok nyer.. awal tu 7 years ago... mai tang citer .. guna bahasa melayu beb!!!!... kahkahkahhh....i'm sound stupid when im spik in englishhh.... muahahahah... btw.. thx coz sudik keja ngan bapak aku.. aku pun kuli gk masa tuh.. hehe.. best la masa dolu2 ek.. ingat dak pi teman hg interview kt Penang time kerja.. sib bek keja ngan bapak aku.. leh la wat2 mcm keja ngan bapak hg seniri.. hehe..

Eda said...

enor: jiwang la....lalala....
awa:tenkius....
melia:saja la wat gimik...tajuk omputih...aku keja ngan british maa...hihi...
mcm keja bapak seniri kan??best tau bos lama aku ni...