Tuesday, September 4, 2012

kisah parkir

hahahahaha... saya kembali!!!!

sbb geram punya pasal....:P

kadang2 sy xpaham perangai manusia nih... xnak particularly ermmm kelas2kan manusia nih... nak kata sikap rakyat mesia... xsumer mcm tu... nk kata org melayu/cina/india pun xsumer mcm tu... hmmm

citernye pasal parking je... dulu masa dok apartment, isu parking ni sgt hangat lah... sbb nya ada few manusia2 ni sukaaaa sgt nk parking dpn umah masing2... dh klu ko balik kol 12 tgh mlm & parking dh penuh.... umah plak tingkat 4-5... apa ke hal nya nak parking depan umah jugak... jadinya, block je la keta org lain.... selama aku sefamili dok kt apartmet tuh, xpenah skali pun kitorg block keta org... byk kali jugak kitorg balik lmbt... mmg xde parking ok dpn umah... terpaksa pusing jauh nak cari parking... dh parking kt sana... hangkut la anak kecik ngan beg2 menapak pegi ke blok kitorg... pastu naik tangga sampai tingkat 3... hari2 mengomel bila la nk dpt umah atas tanah...

tp ada org yg mmg xde kesedaran sivik... main parrrrrking je depan keta org.... byk kali jugak keta kitorg kena block... klu hari kena masuk opis awal mmg la hangin satu badan... org2 itu mmg xde sivik... dh tau block keta org, sila lah bangun awal utk ubah kereta anda! hg ingt sumer org pi keja sama time ngan hg ka?! huh, panassss je bila ingt balik...

aku penah ckp ngan my husband... org mcm ni kena dok umah teres kot.... kompem dpt parking keta depan mata... tp org mcm ni sll nya xde duit nk dok umah ada tanah... opsss sowiii... termasuk la aku sebenarnya :P

thn lepas, rezeki kitorg... dpt la dok umah atas tanah... ingt ke dh xde masalah parking!! ropa2nya... sama jugakkkkk.... itu la aku ckp td... ada manusia yg pelik... dh dok umah teres, keta sampai 3-4 bijik... celah mana ko nk parking... mana lagi!! depan pagar aku laaa!!! umah aku kecik.. tp tanah agak besar utk 2-3 keta parking... ironinya aku hanya ada sebijik keta... jiran2 aku ada baaanyaaaakkkk keta... xkisah klu nk tumpang parking sat.... 5 minit sudah la.... ni siap parking sampai block laluan aku nk masuk ikut pagar, apa kesss...

kesimpulannya, nampak seperti masih ramai diantara kita yg masih kurang kesedaran sivik... ingatan utk diri seniri jugak *_*

No comments: