Tuesday, February 28, 2012

pasport... akhirnya misi berjaya

haduh... org ramai nk mam... konon bawak baby bley siap cpt... mmg le cpt... tp untuk penjaga shj... so, klu korg pi laki bini bawak baby bwh 2taun... dpt la fast lane... klu mak jd penjaga baby tu... dpt le no giliran cpt... bapak sorry ek... beratur le mcm org lain... huh... hangin je aku smlm... dgr citer org ckp, sejam je siap... mmg btol sejam je... tp sejam selepas buat bayaran kepada juruwang ok... smlm masa yg diambil utk no giliran aku dipanggil utk proses dokumen & buat bayaran adalah 2 jam! so tngu pasport siap sejam... total masa yg dihabiskan di imigresen sri rampai adalah 3jam! dgn 2 kanak2 riang & seorg baby, 3 jam mcm forever... blom citer lepas sorg b€^@k, sorg lagi plak... toilet nunnnn di sana... aiseh... penat mcm pegi mana je. balik umah sumer collapse... masa menunggu no giliran aku dipanggil, sempat la sembang ngan akak sebelah nih... dia kata, td ada org ckp kt dia... hari ISNIN & JUMAAT mmg ramai org! alaaa... awat la aku tatau!!! owh, terlupa nk citer, dlm masa menunggu tu, tetiba ada announcemnt 'server down' ok! great!... its just perfect! kan...? :P

btw, gambar ni masa tgh menunggu... bdk2 ni melepak kt kaunter dpn aku... very 1malaysia kan... :D

2 comments:

amelia shafer said...

hg nk pi mana yg kalut ngan pasport ni..heheh.. last week aku pi danok tu.. laki aku dh marah sbb tak buat pasport anak2 awai2.. kalau dak mmg dh lajak sampai hatyai dah.. haha..

Eda said...

nak pi indon saja... kalut mcm nk pi uk :P
jom kita nz ka aussie ka hong kong ka... mao? tp aku br nk stat menabung... hg kena tngu aku la... jgn preknen lagi dah... abih smer terbantut... heheh