Sunday, November 20, 2011

mari belajar matematik...

saya sgt demok skg ok... huwaaaa!!!!
meh sini nk citer... amek kalketa masing2 ye... berat sy seblom peknen adalah 'x' kilo... heheh... malu nk habaq... masa awal2 peknen berat sy adalah x - 4 kilo... berat sy sehari seblom bersalin adalah x + 25 kilo... mak aih.... paling berat seumo hidupku... secara purata berat sy naik sekilo seminggu ok... @_@
ok, sambung lagi kelas kita... lepas discaj dari spital, berat sy adalah x + 25 - 9 kilo... cer tekan kalketa tu bpe kilo tinggal... sehingga hari ini iaitu hari le 42 saya berpantang berat sy adalah x + 25 - 9 - 4 kilo... what!!!! byk nye lagi kilo...
mengikut sejarah ... 1st time berat naik 25kg... berat turun 10kg lepas bersalin... turun lagi 10kg lepas pantang... 5kg tu sedekah je la... malas nk pk...2nd time... berat naik 20kg... turun 10kg lepas bersalin... turun 5kg je lepas pantang... oh, kali ni kena pk camno nk turun at least lg 5kg... setaun jugak la baru berjaya.... hmmm... pastu peknen pulak....kali ke 3 ni... berat naik 25kg... turun 9kg lepas bersalin... 4kg je lepas pantang!!
kesimpulan nya sy hanya mampu menurunkan berat badan secara semulajadi sebanyak 15kg je... klu dh naik smpi 25kg... camno aku nak buat lagi 10kg tu!!!
imagine klu aku peknen lagi... retain 15kg apa!!!! uwaaaa!!!! pastu peknen lagi dan lagi.... cuba anda kira.... :((

owh update saya hari ini : tolak lagi sekilo.... ***ngeeee

signing out
budak demok

1 comment:

amelia shafer said...

aper nk heran.. berat aku la ni 112kg! jgn tanya la masa ngandung brapa?? hahaha...tolak pi tolak mai.. tetap mata 100 hoccay..:PP