Monday, June 29, 2009

one true experience....

last week aku dpt mc 3 hari...plus another 2 days in advance...utk dptkan that 2 days tu...aku kena pi jumpa dr zana dulu....she said that the contraction is quite hard...but she's surprised my cervix is still 1cm dilated...

so, dpt la mc 2 hari...next appointment is on 29 june if i'm not in labour...dia kata...

balik je umah, dlm kol 1 tu aku dah stat rasa contraction...every 5minutes....tp xkuat sgt la...i tried to get some sleep...tp xleh...dlm kol 2 tu i call my hubby kt opis soh balik....

dia ajak gi naluri tp aku xmo lagi...sbb masa sarah dulu aku pegi awal...pastu terus kena induce...serik babe....lama gak le berpk nk pi klinik ke tak....

sampai kol 6...husband aku ada kelas mlm la pulak...tp aku xbagi le dia pegi...

pastu aku rasa cam ada kick kt perut...tetiba air ketuban turun...xbyk la...mak aku soh terus gi spital...masa dlm keta...byk gila air kuar...abis keta aku....sampai je naluri...diorg soh gi level 2...

ada sorg nurse kt situ...dgn rilek nye dia tny...sakit ke...dah bukak bape??

mana la aku tau!!

dia soh salin baju...masuk labour room....pastu dia cek...dah 4cm....dr zana masa tu ada patient tgh deliver...lepas patient tu deliver dia dtg melawat aku...5cm oredi...

dia tny aku leh tahan ke....aku cakap boleh lagi...byk kali dia tny...nak soh aku amek epidural la tuh...aku ckp ok...

the contraction is getting harder and harder...mak aih...mcm ni ke org bersalin normal..

masa sarah dulu...since aku kena induce...sakit gila...aku amek epidural....so mmg xde rasa pe2.....sampai nak push pun xrasa.....last2 kena vacum....plus episiotomi....huhuhu...sakitttt....dekat 2 minggu baru aku leh duduk....

yg ni alhamdulillah...masa dah sakit sesgt tuh...dah bukak 9cm....masa diorg soh push tu aku rasa cam nk mati...siyess....

dlm hati aku...mcm ni rupanya beranak normal..sebelum ni klu org tny mmg le aku bersalin normal sarah dulu...tp experience dia xsama....sakit lepas bersalin tu yg aku ingat sesgt...

yg ini...sakit bersalin...mmg sakitttt.....lepas bersalin...sakit kesan jahit ke sumer tu dah xde mende la...dis time aku dah leh jalan lepas 2 hari...ok la kan...

masa dr zana dtg cek up the next day tuh...dia siap tny aku camne?..which is better...with or without epidural...aku ckp ada pro n cont....hehe...

for my second baby nih...aku push dkt 20minit gak le baru dia nk kuar...and she's just 2.8kg....

.8kg lighter than sarah....

muka dia sebijik muka sarah masa newborn...hehh...
ni sarah...


ni sarah jr (blom ada nama)... ;)

No comments: